Přečtěte si
(19. 9. 2012)
Zavedení elektronického zdravotnictví (eHealth) zlepší zdravotní péči, usnadní práci lékařům a ušetří nemalé finanční prostředky. Z názorů, které zazněly na nedávném, již šestém, pokračování diskusního cyklu Vize českého zdravotnictví pořádaného Institutem pro veřejnou diskusi vyplývá, že není otázkou, zda k elektronickému zdravotnictví přistoupit, ale jak. Zdravotnictví bez eHealth by se do budoucna mohlo stát zvláštním světem, který nereflektuje…
Více
zde.
(7. 8. 2012)
Stav tuzemské dopravní infrastruktury je neuspokojivý a ani výhledově není mnoho důvodů k optimismu. To zaznělo hned v několika projevech přednesených na červnovém setkání Institutu pro veřejnou diskusi, které bylo tématu dopravní infrastruktury věnováno. Dotčené organizace na to hodlají reagovat různými kroky - někdy i poměrně radikálními. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se má například změnit na akciovou společnost.
Mezi hlavními problémy, které …
Více
zde.
(19. 7. 2012)
Před pár dny vláda představila finanční rámec státního rozpočtu na rok 2013. Jedná o první nástřel a východisko pro podrobné rozpracování příjmů a výdajů jednotlivých kapitol. Je zatím jen o vrcholová čísla. V případě regionální železniční dopravy ovšem materiál obsahuje jasnou deklaraci. Stát krajům přispěje v roce 2013 na financování dopravní obslužnosti částkou 2 049 mil. Kč, a to přesně v souladu s usnesením vlády z roku 2011. Potud by se …
Více
zde.
(16. 7. 2012)
i přesná statistická data týkající se spotřeby a nákladnosti dlouhodobé péče je velmi obtížné pořídit, protože není shoda v tom, co pod tento pojem řadit. S tím souvisí i obtížnost jakýchkoliv úvah v ekonomické oblasti. Současná právní úprava je nevyhovující, ale s rychlým řešením nelze počítat, protože návrh zákona o dlouhodobé zdravotně-sociální péči legislativní rada vlády už dvakrát odmítla a zdá se, že bude nutné sáhnout spíše k …
Více
zde.
(29. 6. 2012)
Stav tuzemské dopravní infrastruktury je neuspokojivý a ani výhledově není mnoho důvodů k optimismu. To zaznělo v několika projevech přednesených na setkání Institutu pro veřejnou diskusi, které bylo tématu dopravní infrastruktury věnováno.
Dotčené organizace na to hodlají reagovat různými kroky - někdy i poměrně radikálními. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se má například změnit na akciovou společnost.
Mezi hlavními problémy, které trápí regiony,…
Více
zde.
(28. 6. 2012)
Stav tuzemské dopravní infrastruktury je neuspokojivý a ani výhledově není mnoho důvodů k optimismu. To zaznělo hned od několika řečníků v panelové diskusi Institutu pro veřejnou diskusi k problematice dopravní infrastruktury. Zodpovědné úřady na to hodlají reagovat různými kroky. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se má například změnit na akciovou společnost, připomněl jeho šéf David Čermák. Největším problémem tuzemských pozemních komunikací je podle…
Více
zde.
(22. 6. 2012)
Česko může přijít o 20 miliard korun z EU na proplacení dopravních staveb. Na konferenci o budoucnosti dopravy v ČR to uvedl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Tomáš Čoček. Důvodem jsou chyby v projektech, kvůli kterým by EU mohla odmítnout proplatit stavby, za které už stát dodavatelům zaplatil.
Státní fond v minulém roce zpětně prověřoval dopravní projekty stavěné od roku 2008. „Zjistili jsme velký objem chybovosti, a tudíž velký…
Více
zde.
(21. 6. 2012)
Česko může přijít až o 22 miliard korun z evropských fondů. Hrozí to v případě, že Evropská komise neobnoví proplácení dotací do konce letošního roku. Uvádí to Ministerstvo pro místní rozvoj v materiálu pro vládu. Problémy souvisí mimo jiné s rozhodnutím kabinetu, který kvůli problémům v čerpání dotací pozastavil posílání žádostí do Bruselu.
Problémy můžou podle MMR nastat hlavně při čerpání peněz operačních programů Životní prostředí…
Více
zde.