Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(10. 6. 2010)

Mají volby jasného víČEZe?

Předvolební klání českých politických stran připomínalo hádku znesvářených příbuzných. Proto překvapí, jakou míru vzájemného pochopení dokázali politici nalézt, když došlo na energetiku a energetickou bezpečnost. Třeba během dubnové debaty Jiřího Paroubka a Petra Nečase byla dohoda o prodeji akcií ČEZ jedinou klidnou chvilkou v jejich hodinové hádce. Energetika je přitom téma zcela zásadní: novou vládu čeká rozhodování o půlbilionovém jaderném … Více zde.
(10. 6. 2010)

Miliardy na dálnice mají zaplatit řidiči

Daň ze silničních vozidel má být i pro fyzické osoby * Bendl chce mýtné i pro osobní auta Na dokončení dálniční sítě v ČR je ještě potřeba vynaložit nejméně půl biliónu korun. Státu na to bude chybět kolem 400 miliard a část z těchto peněz chce proto vytáhnout z řadových motoristů. Ministerstvo financí (MF) například vážně uvažuje o zavedení daně ze silničních vozidel i pro fyzické osoby. Platit by se měla podle toho, jakou emisní normu auto splňuje.… Více zde.
(7. 6. 2010)

Uhlí plynem při vytápění nenahradíme kvůli vysoké ceně, tvrdí experti

Těžbu uhlí lze dobře nahradit jádrem, neboť je jeho produkce levnější a nezávislá na politických rozhodnutí ohledně emisních povolenek. „V teplárenství ovšem jádro použít nelze, zde připadá v úvahu jen uhlí a zemní plyn s tím, že zemní plyn je několikanásobně dražší,“ upozornil ekonom Petr Bártek minulý týden v debatě "Těžba uhlí v ČR: alternativy budoucího vývoje" pořádané Institutem pro veřejnou diskuzi.„Teplárnám … Více zde.
(2. 6. 2010)

Teplárny chtějí vzít uhlí elektrárnám. Co na to Brusel?

Podle energetických odborníků hrozí českým teplárnám akutní nedostatek hnědého uhlí, které by mělo být proto přednostně směrováno právě k nim. S tím počítá i Státní energetická koncepce a podporují to také ekologové, ovšem nikdo neví, jak tuto myšlenku realizovat. Většina dostupných zásob hnědého uhlí v Česku je totiž už de-facto prodána. Uhlí je stále páteří české elektroenergetiky, teplárenství, ale i navazujícího průmyslu. Na výrobě … Více zde.
(1. 6. 2010)

Brzdy dopravní infrastruktury

PRVNÍ DISKUSNÍ SETKÁNÍ INSTITUTU PRO VEŘEJNOU DISKUSI (IVD)SE ZABÝVALO TÉMATEM MIMOŘÁDNĚ AKTUÁLNÍM - DŮVODY INVESTIC DO ROZVOJE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY. ODBORNÍCI Z VEŘEJNÉHO, SOUKROMÉHO I AKADEMICKÉHO SEKTORU POJMENOVALI ROZHODUJÍCÍ PŘÍČINY ZDLOUHAVÉ VÝSTAVBY PÁTEŘNÍ SÍTĚ NAŠICH DÁLNIC, MEZI NĚŽ PATŘÍ ZEJMÉNA VLEKLÁ LEGISLATIVA, CHYBĚJÍCÍ KONCEPCE ROZVOJE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY A VYSYCHAJÍCÍ ZDROJE. Ministerstvo dopravy ČR by chtělo dokončit … Více zde.
(1. 6. 2010)

Energetičtí odborníci očekávají vyšší potřebu energie než stát

Energetickou bezpečnost jakékoliv evropské země již nelze redukovat pouze na otázku cen surovin či diverzifikace jejich dodavatelů. Zahrnuje široké spektrum problémů: od technologických přes ekonomické až po environmentální, politické a geografické. Pro další rozvoj energetiky je přitom nezbytné, aby existoval nejen základní konsensus na politické i veřejné úrovni, ale také aby se přijaté koncepce dodržovaly bez ohledu na momentální politické preference. … Více zde.
(1. 6. 2010)

Potřebuje Česko prolomit těžební limity?

Daniela PÍSAŘOVICOVÁ, moderátorka -------------------- Debata o prolomení limitů se vyostřuje. Teplárny totiž varují, že bez další těžby uhlí už za několik let nemusí mít teplo milion domácností. Zároveň chtějí, aby uhlí bylo přednostně prodáváno jim. S tím ale nesouhlasí ekologické organizace, ani těžební společnosti. Jiří BÖHM, redaktor -------------------- Těžba uhlí se na HDP podílí sice jen 1,5 %, ale například elektřina se ze 60 % vyrábí … Více zde.
(18. 5. 2010)

Ředitel SŽDC by chtěl zrušit nevytížené lokálky

Správa železniční dopravní cesty by uvítala, kdyby se stát rozhodl zrušit málo vytížené lokálky. Během diskuse k budoucnosti dopravní infrastruktury to řekl ředitel SŽDC Jan Komárek. Železniční správa má na jejich údržbu málo peněz, ty jsou proto ve špatném stavu, jezdí se po nich pomalu, přitom je pro udržování provozu potřeba mnoho lidí. Česko má jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, většina drah vznikla ještě v 19. století. … Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25

Diskusní kalendář

« květen 2018 »
PoÚtStČtSoNe
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031