Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(18. 6. 2010)

O významu letecké dopravy v ČR debatoval zástupce MMR

Prestižního diskuzního setkání o významu letecké dopravy pro ekonomiku ČR se zúčastnil i zástupce Ministerstva pro místní rozvoj Jiří Frumar. V panelové diskuzi hovořil především o rozvoji letecké dopravy v ČR. Společně s Frumarem diskutoval například také generální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák, hlavní analytik společnosti Cyrrus a Daniel Hanus, vedoucí Ústavu letecké dopravy ČVUT. Debata se ubírala především dvěma směry - ekologickým a … Více zde.
(17. 6. 2010)

Kapacita letišť v ČR v budoucnu nepostačí

V roce 2030 zůstane i po dokončení všech plánovaných projektů rozvoje letištní infrastruktury více než 11 procent poptávky po letecké dopravě v České republice neuspokojeno. Na budoucí problémy letecké dopravy upozornili na setkání Institutu pro veřejnou diskusi Magda Gregorová z oddělení statistik a předpovědí evropské agentury Eurocontrol a Philipp Ahrens z organizace ACI Europe. Předpověď vychází z toho, že objem letecké dopravy do roku 2030 vzroste na … Více zde.
(17. 6. 2010)

PPP projekty vyžadují mýto i pro osobní auta

Na dostavbu dálniční sítě České republiky bude potřeba půl biliónu korun. Zajistit financování zřejmě nepůjde bez uplatnění modelu PPP, tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Podle experta ČSOB Ondřeje Zaorala je to ovšem nemyslitelné bez rozšíření mýtného i na osobní auta. „V případě PPP se mluví o tom, že získáme soukromé peníze na výstavbu dálnic, ale málo se zmiňuje, kde potom vezmeme na splátky stavitelům. Páteřní dálniční … Více zde.
(17. 6. 2010)

Zaostáváme za standardy

V polovině května se v Praze uskutečnilo setkání na téma Důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury. První setkání z cyklu Dopravní infrastruktura ČR pořádal Institut pro veřejnou diskusi. Z prezentací hostů zastupujících jednotlivé druhy dopravy a debaty, do níž se zapojila řada odborníků, vyplynulo několik závěrů. Česká republika se i na prahu 21. století potýká s problémem nedokončené základní dopravní sítě - především dálnic, modernizovaných… Více zde.
(16. 6. 2010)

Diskuse o dopravní infrastruktuře

18. května se uskutečnilo 1. diskusní setkání institutu pro veřejnou diskusi z cyklu dopravní infrastruktura ČR. Z diskuse na téma důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury vzešly závěry, které následně schválil opinion pool čítající na 800 odborníků z oblasti dopravy: Kvalitní a kapacitní dopravní infrastruktura je nutným předpokladem pro efektivní fungování rozhodujících odvětví národního hospodářství. ČR se i na prahu 21. století … Více zde.
(14. 6. 2010)

Největší výhodou PPP je efektivnější rozdělení rizik

 PPP projekty jsou jedním z řešení, jak zabezpečit současnou dynamiku výstavby chybějící dopravní infrastruktury. Pak se již nabízí jen možnosti ve zvyšování daní, zdražování dálničních známek a elektronického mýta, nebo nové úvěry či dluhopisy a vyšší dotace ze státního rozpočtu. Na 2. diskusním setkání Institutu pro veřejnou diskusi (IVD) z cyklu Dopravní infrastruktura ČR bylo klíčovým tématem diskuse zajištění zdrojů pro dobudování … Více zde.
(10. 6. 2010)

Mají volby jasného víČEZe?

Předvolební klání českých politických stran připomínalo hádku znesvářených příbuzných. Proto překvapí, jakou míru vzájemného pochopení dokázali politici nalézt, když došlo na energetiku a energetickou bezpečnost. Třeba během dubnové debaty Jiřího Paroubka a Petra Nečase byla dohoda o prodeji akcií ČEZ jedinou klidnou chvilkou v jejich hodinové hádce. Energetika je přitom téma zcela zásadní: novou vládu čeká rozhodování o půlbilionovém jaderném … Více zde.
(10. 6. 2010)

Miliardy na dálnice mají zaplatit řidiči

Daň ze silničních vozidel má být i pro fyzické osoby * Bendl chce mýtné i pro osobní auta Na dokončení dálniční sítě v ČR je ještě potřeba vynaložit nejméně půl biliónu korun. Státu na to bude chybět kolem 400 miliard a část z těchto peněz chce proto vytáhnout z řadových motoristů. Ministerstvo financí (MF) například vážně uvažuje o zavedení daně ze silničních vozidel i pro fyzické osoby. Platit by se měla podle toho, jakou emisní normu auto splňuje.… Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Diskusní kalendář

« březen 2019 »
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031