Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(16. 6. 2010)

Diskuse o dopravní infrastruktuře

18. května se uskutečnilo 1. diskusní setkání institutu pro veřejnou diskusi z cyklu dopravní infrastruktura ČR. Z diskuse na téma důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury vzešly závěry, které následně schválil opinion pool čítající na 800 odborníků z oblasti dopravy: Kvalitní a kapacitní dopravní infrastruktura je nutným předpokladem pro efektivní fungování rozhodujících odvětví národního hospodářství. ČR se i na prahu 21. století … Více zde.
(14. 6. 2010)

Největší výhodou PPP je efektivnější rozdělení rizik

 PPP projekty jsou jedním z řešení, jak zabezpečit současnou dynamiku výstavby chybějící dopravní infrastruktury. Pak se již nabízí jen možnosti ve zvyšování daní, zdražování dálničních známek a elektronického mýta, nebo nové úvěry či dluhopisy a vyšší dotace ze státního rozpočtu. Na 2. diskusním setkání Institutu pro veřejnou diskusi (IVD) z cyklu Dopravní infrastruktura ČR bylo klíčovým tématem diskuse zajištění zdrojů pro dobudování … Více zde.
(10. 6. 2010)

Mají volby jasného víČEZe?

Předvolební klání českých politických stran připomínalo hádku znesvářených příbuzných. Proto překvapí, jakou míru vzájemného pochopení dokázali politici nalézt, když došlo na energetiku a energetickou bezpečnost. Třeba během dubnové debaty Jiřího Paroubka a Petra Nečase byla dohoda o prodeji akcií ČEZ jedinou klidnou chvilkou v jejich hodinové hádce. Energetika je přitom téma zcela zásadní: novou vládu čeká rozhodování o půlbilionovém jaderném … Více zde.
(10. 6. 2010)

Miliardy na dálnice mají zaplatit řidiči

Daň ze silničních vozidel má být i pro fyzické osoby * Bendl chce mýtné i pro osobní auta Na dokončení dálniční sítě v ČR je ještě potřeba vynaložit nejméně půl biliónu korun. Státu na to bude chybět kolem 400 miliard a část z těchto peněz chce proto vytáhnout z řadových motoristů. Ministerstvo financí (MF) například vážně uvažuje o zavedení daně ze silničních vozidel i pro fyzické osoby. Platit by se měla podle toho, jakou emisní normu auto splňuje.… Více zde.
(7. 6. 2010)

Uhlí plynem při vytápění nenahradíme kvůli vysoké ceně, tvrdí experti

Těžbu uhlí lze dobře nahradit jádrem, neboť je jeho produkce levnější a nezávislá na politických rozhodnutí ohledně emisních povolenek. „V teplárenství ovšem jádro použít nelze, zde připadá v úvahu jen uhlí a zemní plyn s tím, že zemní plyn je několikanásobně dražší,“ upozornil ekonom Petr Bártek minulý týden v debatě "Těžba uhlí v ČR: alternativy budoucího vývoje" pořádané Institutem pro veřejnou diskuzi.„Teplárnám … Více zde.
(2. 6. 2010)

Teplárny chtějí vzít uhlí elektrárnám. Co na to Brusel?

Podle energetických odborníků hrozí českým teplárnám akutní nedostatek hnědého uhlí, které by mělo být proto přednostně směrováno právě k nim. S tím počítá i Státní energetická koncepce a podporují to také ekologové, ovšem nikdo neví, jak tuto myšlenku realizovat. Většina dostupných zásob hnědého uhlí v Česku je totiž už de-facto prodána. Uhlí je stále páteří české elektroenergetiky, teplárenství, ale i navazujícího průmyslu. Na výrobě … Více zde.
(1. 6. 2010)

Brzdy dopravní infrastruktury

PRVNÍ DISKUSNÍ SETKÁNÍ INSTITUTU PRO VEŘEJNOU DISKUSI (IVD)SE ZABÝVALO TÉMATEM MIMOŘÁDNĚ AKTUÁLNÍM - DŮVODY INVESTIC DO ROZVOJE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY. ODBORNÍCI Z VEŘEJNÉHO, SOUKROMÉHO I AKADEMICKÉHO SEKTORU POJMENOVALI ROZHODUJÍCÍ PŘÍČINY ZDLOUHAVÉ VÝSTAVBY PÁTEŘNÍ SÍTĚ NAŠICH DÁLNIC, MEZI NĚŽ PATŘÍ ZEJMÉNA VLEKLÁ LEGISLATIVA, CHYBĚJÍCÍ KONCEPCE ROZVOJE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY A VYSYCHAJÍCÍ ZDROJE. Ministerstvo dopravy ČR by chtělo dokončit … Více zde.
(1. 6. 2010)

Energetičtí odborníci očekávají vyšší potřebu energie než stát

Energetickou bezpečnost jakékoliv evropské země již nelze redukovat pouze na otázku cen surovin či diverzifikace jejich dodavatelů. Zahrnuje široké spektrum problémů: od technologických přes ekonomické až po environmentální, politické a geografické. Pro další rozvoj energetiky je přitom nezbytné, aby existoval nejen základní konsensus na politické i veřejné úrovni, ale také aby se přijaté koncepce dodržovaly bez ohledu na momentální politické preference. … Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24

Diskusní kalendář

« listopad 2017 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930