Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(16. 7. 2010)

Změna v Temelíně: Ruské palivo střídá v reaktorech americké články

Kvůli výměně paliva bude odstaven první blok. Výměna paliva ve druhém bloku proběhne příští rok. Jaderná elektrárna Temelín přechází z amerického na ruské palivo. Během dvou měsíců ho vymění v prvním bloku. Druhý blok přijde na řadu příští rok na jaře, zatím využívá palivo americké firmy Westinghouse. Novým dodavatelem je ruský TVEL, který vyhrál výběrové řízení na dobu deseti let v roce 2006. ČTK to dnes řekl mluvčí elektrárny Václav Brom.… Více zde.
(23. 6. 2010)

Kolik bude stát nový Temelín?

Westinghouse odhaduje hodnotu zakázky asi na 170 miliard korun Francouzi a Rusové považují debaty o ceně za předčasné Kdyby zakázku na dostavbu Temelína získala společnost Westinghouse, zaplatí ČEZ za dva nové bloky zhruba 170 miliard korun. Vyplývá to z vyjádření Anderse Jacksona, který má na starosti evropské operace Westinghousu. Firma o zakázku soutěží s francouzskou Arevou a konsorciem vedeným ruským Atomstrojexportem. Westinghouse je prvním ze tří zájemců, … Více zde.
(22. 6. 2010)

Kolik bude stát nový Temelín? Westinghouse mluví o 170 miliardách

Francouzi a Rusové považují debaty o ceně za předčasné. Uchazeči o tendr na dostavbu Temelína: Areva Firma vznikla spojením francouzského Framatomu a jaderné divize německé firmy Siemens. Nabízí reaktor EPR o výkonu 1600 až 1750 MWe. Atomstrojexport Ruský Atomstrojexport vystupuje v konsorciu se společností Škoda JS a ruskou firmou Gidropress. Nabízí svůj nový reaktor MIR1200 o výkonu 1170 MWe. Westinghouse Společnost sídlící v americkém Pittsburghu prodala v roce … Více zde.
(22. 6. 2010)

Uhlí je významnou energetickou a průmyslovou surovinou České republiky

Účastníci diskusního setkání se 1. června 2010 v pražském hotelu Marriott shodli na tom, že uhlí je významnou energetickou a průmyslovou surovinou České republiky. Především v hnědouhelném průmyslu je nutné se rozhodnout, zda a kdy máme přistoupit k případné těžbě hnědého uhlí za územně ekologickými limity a kam směřovat jeho další využití. Petr Bártek z České spořitelny se zaměřil na význam uhlí. Pro něj je tato surovina aktuálně páteří … Více zde.
(18. 6. 2010)

Letecká doprava bude i letos ztrátová

Startující oživení zmrazil výbuch islandské sopky * Počet přepravených cestujících se v Evropě snížil o 2,5 % Přes začínající hospodářské oživení bude i letošní rok pro evropskou leteckou dopravu ztrátový. Způsobil to dubnový výbuch islandské sopky, kdy sopečný prach téměř zcela zastavil na několik dnů lety. Zrušeno tak muselo být přes 100 tisíc letů. „Kvůli sopce nemohlo být přepraveno 17 miliónů cestujících. Letecké společnosti přišly… Více zde.
(18. 6. 2010)

O významu letecké dopravy v ČR debatoval zástupce MMR

Prestižního diskuzního setkání o významu letecké dopravy pro ekonomiku ČR se zúčastnil i zástupce Ministerstva pro místní rozvoj Jiří Frumar. V panelové diskuzi hovořil především o rozvoji letecké dopravy v ČR. Společně s Frumarem diskutoval například také generální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák, hlavní analytik společnosti Cyrrus a Daniel Hanus, vedoucí Ústavu letecké dopravy ČVUT. Debata se ubírala především dvěma směry - ekologickým a … Více zde.
(17. 6. 2010)

Kapacita letišť v ČR v budoucnu nepostačí

V roce 2030 zůstane i po dokončení všech plánovaných projektů rozvoje letištní infrastruktury více než 11 procent poptávky po letecké dopravě v České republice neuspokojeno. Na budoucí problémy letecké dopravy upozornili na setkání Institutu pro veřejnou diskusi Magda Gregorová z oddělení statistik a předpovědí evropské agentury Eurocontrol a Philipp Ahrens z organizace ACI Europe. Předpověď vychází z toho, že objem letecké dopravy do roku 2030 vzroste na … Více zde.
(17. 6. 2010)

PPP projekty vyžadují mýto i pro osobní auta

Na dostavbu dálniční sítě České republiky bude potřeba půl biliónu korun. Zajistit financování zřejmě nepůjde bez uplatnění modelu PPP, tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Podle experta ČSOB Ondřeje Zaorala je to ovšem nemyslitelné bez rozšíření mýtného i na osobní auta. „V případě PPP se mluví o tom, že získáme soukromé peníze na výstavbu dálnic, ale málo se zmiňuje, kde potom vezmeme na splátky stavitelům. Páteřní dálniční … Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Diskusní kalendář

« září 2018 »
PoÚtStČtSoNe
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930