Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(23. 6. 2010)

Kolik bude stát nový Temelín?

Westinghouse odhaduje hodnotu zakázky asi na 170 miliard korun Francouzi a Rusové považují debaty o ceně za předčasné Kdyby zakázku na dostavbu Temelína získala společnost Westinghouse, zaplatí ČEZ za dva nové bloky zhruba 170 miliard korun. Vyplývá to z vyjádření Anderse Jacksona, který má na starosti evropské operace Westinghousu. Firma o zakázku soutěží s francouzskou Arevou a konsorciem vedeným ruským Atomstrojexportem. Westinghouse je prvním ze tří zájemců, … Více zde.
(22. 6. 2010)

Kolik bude stát nový Temelín? Westinghouse mluví o 170 miliardách

Francouzi a Rusové považují debaty o ceně za předčasné. Uchazeči o tendr na dostavbu Temelína: Areva Firma vznikla spojením francouzského Framatomu a jaderné divize německé firmy Siemens. Nabízí reaktor EPR o výkonu 1600 až 1750 MWe. Atomstrojexport Ruský Atomstrojexport vystupuje v konsorciu se společností Škoda JS a ruskou firmou Gidropress. Nabízí svůj nový reaktor MIR1200 o výkonu 1170 MWe. Westinghouse Společnost sídlící v americkém Pittsburghu prodala v roce … Více zde.
(22. 6. 2010)

Uhlí je významnou energetickou a průmyslovou surovinou České republiky

Účastníci diskusního setkání se 1. června 2010 v pražském hotelu Marriott shodli na tom, že uhlí je významnou energetickou a průmyslovou surovinou České republiky. Především v hnědouhelném průmyslu je nutné se rozhodnout, zda a kdy máme přistoupit k případné těžbě hnědého uhlí za územně ekologickými limity a kam směřovat jeho další využití. Petr Bártek z České spořitelny se zaměřil na význam uhlí. Pro něj je tato surovina aktuálně páteří … Více zde.
(18. 6. 2010)

Letecká doprava bude i letos ztrátová

Startující oživení zmrazil výbuch islandské sopky * Počet přepravených cestujících se v Evropě snížil o 2,5 % Přes začínající hospodářské oživení bude i letošní rok pro evropskou leteckou dopravu ztrátový. Způsobil to dubnový výbuch islandské sopky, kdy sopečný prach téměř zcela zastavil na několik dnů lety. Zrušeno tak muselo být přes 100 tisíc letů. „Kvůli sopce nemohlo být přepraveno 17 miliónů cestujících. Letecké společnosti přišly… Více zde.
(18. 6. 2010)

O významu letecké dopravy v ČR debatoval zástupce MMR

Prestižního diskuzního setkání o významu letecké dopravy pro ekonomiku ČR se zúčastnil i zástupce Ministerstva pro místní rozvoj Jiří Frumar. V panelové diskuzi hovořil především o rozvoji letecké dopravy v ČR. Společně s Frumarem diskutoval například také generální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák, hlavní analytik společnosti Cyrrus a Daniel Hanus, vedoucí Ústavu letecké dopravy ČVUT. Debata se ubírala především dvěma směry - ekologickým a … Více zde.
(17. 6. 2010)

Kapacita letišť v ČR v budoucnu nepostačí

V roce 2030 zůstane i po dokončení všech plánovaných projektů rozvoje letištní infrastruktury více než 11 procent poptávky po letecké dopravě v České republice neuspokojeno. Na budoucí problémy letecké dopravy upozornili na setkání Institutu pro veřejnou diskusi Magda Gregorová z oddělení statistik a předpovědí evropské agentury Eurocontrol a Philipp Ahrens z organizace ACI Europe. Předpověď vychází z toho, že objem letecké dopravy do roku 2030 vzroste na … Více zde.
(17. 6. 2010)

PPP projekty vyžadují mýto i pro osobní auta

Na dostavbu dálniční sítě České republiky bude potřeba půl biliónu korun. Zajistit financování zřejmě nepůjde bez uplatnění modelu PPP, tedy partnerství veřejného a soukromého sektoru. Podle experta ČSOB Ondřeje Zaorala je to ovšem nemyslitelné bez rozšíření mýtného i na osobní auta. „V případě PPP se mluví o tom, že získáme soukromé peníze na výstavbu dálnic, ale málo se zmiňuje, kde potom vezmeme na splátky stavitelům. Páteřní dálniční … Více zde.
(17. 6. 2010)

Zaostáváme za standardy

V polovině května se v Praze uskutečnilo setkání na téma Důvody investic do rozvoje dopravní infrastruktury. První setkání z cyklu Dopravní infrastruktura ČR pořádal Institut pro veřejnou diskusi. Z prezentací hostů zastupujících jednotlivé druhy dopravy a debaty, do níž se zapojila řada odborníků, vyplynulo několik závěrů. Česká republika se i na prahu 21. století potýká s problémem nedokončené základní dopravní sítě - především dálnic, modernizovaných… Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24

Diskusní kalendář

« listopad 2017 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930