Úvodní stránkaInformace pro tisk › Přečtěte si

Přečtěte si

(28. 6. 2011)

Šmerda: Na dopravní výstavbu je potřeba o 10 miliard víc

Peníze navíc jsou podle ministra dopravy nezbytné proto, aby se nezastavily práce na projektování staveb a výkupy pozemků a aby bylo možné vyčerpat dotace z operačních programů Evropské unie. Pro příští rok požaduje ministr dopravy Radek Šmerda zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) z národních zdrojů o deset miliard korun. Na středečním zasedání ekonomických ministrů svůj návrh předloží ministru financí Miroslavu Kalouskovi, … Více zde.
(28. 6. 2011)

Šmerda: Na dopravní výstavbu je příští rok třeba přidat 10 mld.Kč

Pro příští rok požaduje ministr dopravy Radek Šmerda zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) z národních zdrojů o deset miliard korun. Na středečním zasedání ekonomických ministrů svůj návrh předloží ministru financí Miroslavu Kalouskovi, uvedl na dnešním diskusním fóru o vlivu dopravní infrastruktury na konkurenceschopnost Česka. Podle dosavadního předpokladu by SFDI příští rok mělo z národních zdrojů obdržet zhruba … Více zde.
(6. 1. 2011)

Tahanice o zelenou

Zástupci ekobyznysu tvrdí, že nový zákon o podpoře obnovitelných zdrojů pomůže hlavně ČEZ. Zákon o podpoře obnovitelných zdrojů, který má nově nastavit státní podporu při výrobě elektřiny ze slunečního záření, větru či biomasy, vyvolává jak velké naděje, tak i obavy. Platit by měl již od poloviny roku. Kabinet vystrašený solárním boomem si od něj slibuje nastavení finančně dlouhodobě udržitelných podmínek pro vyplácení dotací. Ty by bylo možné… Více zde.
(23. 12. 2010)

Biomasa - jen další průšvih

Po solárním boomu se v Česku rodí další byznys, který budou živit daňoví poplatníci. Česku hrozí problém, který může pustit daňovým poplatníkům žilou podobně, jako k tomu vedla nezvládnutá podpora státu solární energetice. Tentokrát při dotované výrobě elektřiny z biomasy. Na konferenci o energetické bezpečnosti České republiky, kterou pořádal minulý čtvrtek Institut pro veřejnou diskusi ve spolupráci s týdeníkem Ekonom, to uvedl poslanec Věcí … Více zde.
(16. 12. 2010)

Česká republika se nemusí obávat výpadku dodávek energií

Energetika a energetická bezpečnost patří k prioritám české vlády pro nadcházející desetiletí, nejen po její funkční období. Jde o klíčový obor, jehož další směřování vláda nemůže měnit každé čtyři roky. Co se týče diverzifikace dodávek do České republiky, ropa i plyn jsou de facto vyřešené. Ropa přijde z Ingolstadtu a plyn z Norska. „Hrozba by mohla spočívat jenom v tom, že výpadek by byl neočekávaný nebo nepředpokládaný. Pokud budeme … Více zde.
(13. 12. 2010)

Český ropný průmysl: převezme stát iniciativu?

Účastníci diskusního setkání se 25. listopadu 2010 v pražském hotelu Marriott shodli na tom, že pro energetickou bezpečnost ČR je nezbytná kooperace největších hráčů na českém ropném poli. Vyplatí se rovněž intenzivněji spolupracovat s většími státy, například s Polskem, neboť v evropském měřítku má Česká republika jen limitované možnosti něco v ropném byznysu ovlivnit. Jiří Borovec, generální ředitel společnosti ČEPRO, naznačil možné budoucí … Více zde.
(28. 11. 2010)

Třetina ceny dálnice nesouvisí se stavbou, říká stavař

Rozhovor s ředitelem stavení firmy Zevyp Jiřím Nouzou Praha - Problém předražených českých dálnic není ve stavebních firmách. Ty si podle ředitele stavební firmy Zevyp Jiřího Nouzy účtují 74 procent evropského průměru. Českým specifikem jsou podle něj přidružené platby, nesouvisející se stavebními náklady, např. náklady vyvolané obcemi dotčenými trasou dálnice. To tyto náklady výslednou sumu ženou do astronomických výšek. O stavebnictví se teď hodně… Více zde.
(18. 11. 2010)

Kolik platíme za komfort v dopravě

Nic není zadarmo, ani užívání dopravní infrastruktury na komfortní úrovni. A nejde jen o přímé investice. V pražském hotelu Jalta na Václavském náměstí visela ve vzduchu následující otázka: Jak vysoká má být cena za uživatelský komfort a udržitelné prostředí? Ve čtvrtek 11. listopadu se zde totiž konala již pátá konference na téma dopravní infrastruktury, kterou pořádal Institut pro veřejnou diskusi spolu s Fakultou dopravní ČVUT. Moderování akce se … Více zde.
Stránka: › 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Diskusní kalendář

« květen 2019 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031