Přečtěte si

(28. 6. 2012)

Co dělat se špatnými silnicemi a dálnicemi

Stav tuzemské dopravní infrastruktury je neuspokojivý a ani výhledově není mnoho důvodů k optimismu. To zaznělo hned od několika řečníků v panelové diskusi Institutu pro veřejnou diskusi k problematice dopravní infrastruktury. Zodpovědné úřady na to hodlají reagovat různými kroky. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se má například změnit na akciovou společnost, připomněl jeho šéf David Čermák. Největším problémem tuzemských pozemních komunikací je podle vedoucího kanceláře pro EU v České spořitelně a člena NERV Petra Zahradníka technická zaostalost akcentovaná nedostatečným zastoupením silnic dálničního a rychlostního typu. Železniční doprava vykazuje stejné nedostatky, navíc není mnohdy efektivně využívána. 

„Z pohledu ekonomické konkurenceschopnosti má smysl nalézání dalších synergií železniční a silniční dopravy a udržení relativně vysokého podílu železnice na nákladní přepravě v České republice,“ dodal Zahradník. Na zanedbané a technicky nevyhovující silnice, rostoucí intenzitu dopravy, chybějící obchvaty měst a nedostatek financí si stěžoval hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy Milan Chovanec. „Nekvalitní dopravní infrastruktura významně limituje konkurenceschopnost kraje,“ podotkl. Ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) Tomáš Čoček na konferenci uvedl, že největšími problémy u infrastrukturních staveb bývají vícepráce, potenciálně diskriminační zadávací řízení a zanedbání dohledu. Jak uvedl, ze třiceti zakázek prověřovaných na Ředitelství silnic a dálnic jich dvacet devět vykazovalo chyby. 


28. 6. 2012, Ekonom


Zpět na seznam

Diskusní kalendář

« listopad 2017 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930