Přečtěte si

(18. 5. 2010)

Ředitel SŽDC by chtěl zrušit nevytížené lokálky

Správa železniční dopravní cesty by uvítala, kdyby se stát rozhodl zrušit málo vytížené lokálky. Během diskuse k budoucnosti dopravní infrastruktury to řekl ředitel SŽDC Jan Komárek. Železniční správa má na jejich údržbu málo peněz, ty jsou proto ve špatném stavu, jezdí se po nich pomalu, přitom je pro udržování provozu potřeba mnoho lidí.

Česko má jednu z nejhustších železničních sítí v Evropě, většina drah vznikla ještě v 19. století. "Převažující část tratí byla budována v době, kdy jedinou konkurencí byl koňský povoz, dnes se z husté sítě stala obrovská nevýhoda," uvedl Komárek. Část z nich od té doby nebyla takřka nijak modernizována. Bezpečnost tak zajišťuje historická technika, provoz zpomalují úrovňové přejezdy. Některé lokálky jsou přitom udržovány pouze kvůli slabé osobní dopravě – nákladní vlaky po nich nejezdí, řada firem totiž začala používat nákladní auta.

Podle ředitele SŽDC bude nutné řadu méně vytížených tratí zrušit. "Bude nutné přistoupit k optimalizaci té husté sítě, to je věc, která před železnicí stojí," řekl Komárek.

Česká republika má zhruba 9 500 kilometrů kolejí, z toho 1 400 kilometrů nejdůležitějších tratí tzv. koridorového typu. Podle Komárka však právě po koridorech jezdí naprostá většina vlaků.

Komárkovu snahu o "přehodnocení úlohy" lokálek podpořil i ministr dopravy Gustav Slamečka. Podle ministra by bylo pro stát levnější provozovat na některých spojích taxíky než vlaky.

ct24.cz,  18.5.2010


Zpět na seznam

Diskusní kalendář

« listopad 2017 »
PoÚtStČtSoNe
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930